
De klantvraag
Routz wilde een effectieve en aantrekkelijke onboarding-ervaring creëren voor nieuwe medewerkers. Het doel was om kennisoverdracht en betrokkenheid te combineren: medewerkers moesten niet alleen informatie krijgen over het bedrijf en de kernwaarden, maar dit ook spelenderwijs ervaren en onthouden.
De oplossing
Raccoon ontwikkelde voor Routz een onboardingsgame bestaande uit vier verschillende spellen, elk gericht op één kernwaarde van het bedrijf. De spellen zijn competitief van aard en laten medewerkers elkaar en het bedrijf op een interactieve wijze leren kennen. Dit maakt van onboarding geen eenrichtingsverkeer, maar een gedenkwaardige en dynamische ervaring
Tijdens de ontwikkeling zijn diverse iteraties doorlopen, waarna gekozen werd voor een luxe uitvoering. De fysieke spelset is duurzaam en herbruikbaar — geschikt voor gebruik bij bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken, vergaderingen en salesmomenten, zonder opnieuw geprint te hoeven worden. Op die manier wordt niet alleen de onboarding ondersteund, maar ook milieu-impact beperkt
Mijn rol
Names Raccoon Serious Games zorgde ik voor de fysieke uitwerken en realisatie van een onboarding-spellenset voor Routz. Tevens was ik betrokken bij de spel ontwikkelen en maakte ik een interactieve installatie als centerpiece.


